• ARCHÍV ČLÁNKOV

• Výlet na Oravu

• 20.06.2014 12:57
        • My, žiaci 5.A a 6.D sme sa v dňoch 28.-29. mája vybrali na výlet na Oravu. Ráno, asi okolo ôsmej nás pred školou čakal autobus s milým šoférom. Cesta sa nám zdala priam nekonečná. Naša prvá zastávka bola v Tatranskej Lomnici, odkiaľ sme pešo prešli až k lanovkám.
        • Na prvú a to štvormiestnu lanovku sme si počkali dobrých 20 minút, no  nikto sa nesťažoval, pretože každý z nás so zatajeným dychom čakal na to, čo tam hore uvidí. Keď sme sa vyviezli takmer hore čakala na nás ešte jedna lanovka, na ktorej sme sa tento krát viezli pätnásti a vyšli sme až na Skalnaté pleso. Hore nás okrem prenádherného výhľadu čakala aj reštaurácia, v ktorej sa takmer všetci dobre najedli. Neskôr, keď sme boli všetci sýty sme sa spoločne zviezli naspäť dole. Tam nám pani učiteľky ešte na pár minút dali rozchod.  Všetci sme sa poobzerali, kúpili si niečo na pamiatku a šli späť do autobusu. Znova sme išli autobusom a dostali sme sa do malej dedinky Jasenová. Milá pani sprievodkyňa nám predstavila dom, kde v minulosti žil Martin Kukučín. Povedala nám mnoho zaujímavých informácií o jeho živote, a na záver dodala, že sme boli veľmi pozorní. Z Jasenovej sme odcestovali do campu Tilia Gäcel v krásnom lesnom prostredí kde sme mali perfektnú večeru. Neskôr sa piataci a šiestaci rozdelili,  keďže piataci išli oslavovať narodeniny svojho spolužiaka a šiestaci sa vybrali opekať. O desiatej bola večierka. Všetci sme veľmi tvrdo zaspali, no ráno sme sa všetci zobudili svieži a šli sme na raňajky. Keď sme boli najedení, každý si išiel pobaliť svoje veci a chystal sa na ďalší deň plný očakávaní. Prvá zastávka bola na Oravskej priehrade, kde sme sa loďou dostali na Slanický ostrov. Tu nás čakala pani sprievodkyňa, ktorá nám rozprávala o pamiatkach tohto ostrova. Odtiaľto sme prešli na Oravský zámok. To bola naša predposledná zastávka a potom sme šli do múzea Pavla Országha Hviezdoslava v Dolnom Kubíne. Domov sme sa vrátili večer, plní zážitkov  z výletu.